Martes

Haloj!

Vart hos farmor och farfar hela dagen- helmysigt!! Fikade först när vi kom o prata o allt sånt.. Hjälpte också farmor med gardinerna.. Sen sa hon plötsligt, att hon hade gömt något åt mig! Humm tänkte jag.. lite smått, men glatt överraskad.. Började jag leta.. Hade fått en hint att de var fågel.. Jag kände mig helt konstig o gå o leta så där,som när man var barn.. nästan lite generad. Men efter en stund märkte jag att jag inte alls var bra på att leta, som när jag var liten.. Då var man nyfiken och exalterad och lyfte och vände och vred på allt.. Men inte nu.. Beror antagligen på att jag inte är liten längre.. OCH att det är lite pinsam att bli så där exalterad och livad.. eftersom man inte ska bli de när man blivit äldre.. Vilket i och för sig är fel, jag ska tamejfan ta tillbaks mer av barnet i mig!
Hur som helst, så upptäckte jag plötsligt en ovanligt hög keps på hatthyllan, smög då dit och fann ett påskägg! Lilla farmor, hon är ju för söt! Jag som ska göra mig av med min sockerberoende och allt.. Hihi, men får bestämt skjuta upp det till efter påsk! =D

Har dock märkt att suget avtagit, måste inte äta så mycket nu.. Ägget ligger trots allt bredvid mig och SÅ sugen är jag inte.. Eller nu kanske jag ljuger för mig själv? Haha kanske lite.. Men jag kan i alla motstå, vilket är ett stort steg för mig!
Nä nu ringer mamsen, ska kila..

Se yaaa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback