Övertrött busschaufför?

Lite kul faktiskt.. kom precis hem från Sara.. vi hade mys/flum kväll haha! =)
Men hur som helst så tog jag bussen till stan vid 12 snåret och när jag går till min egen buss i stan så ser jag att busschauffören sitter o sover... :O Jag står tålmodigt o väntar utanför i någon minut, sen knackar jag på med mitt busskort.. Chauffören kvicknar då till och öppnar dörren, jag betalar och går och sätter mig..
På vägen till min plats märker jag att två personer (ja, de va killar) som satt på bussen till stan, när jag skulle till Sara, sitter på samma buss.. Lite skumt, fast logiskt- är ju ändå sista bussen.

För att komma till saken, så sätter jag mig på ett tomt säte o börjar spela tetris på mobben.. Som vanligt :)
Efter ett tag tittar jag upp och ser att alla andra bussarna börjat åka, men vi har inte ens startat! Underligt tänker jag, men tänker att han kanske väntar på någon som kommer längre bort..
Men när det ytterligare gått några minuter så lutar jag mig lite ut i gången o till min stora förvåning ser jag att busschauffören sitter och sover- åter igen! Kan inte låta bli att smålé lite för mig själv och ser på när en kvinna går fram och väcker honom. Han vaknar då lite förvånat och försäkrar snabbt henne om att han kan köra trots sin trötthet, han startar bussen och -off we go!

Lite komiskt tycker jag, får busschaufförerna arbeta så mycket att de somnar på arbetstid? Eller hade han kanske jobbat dubbla skift o i så fall- får man det? Han kanske bara va trött efter en jobbig dag eller liknande.

Riktigt skumt att spekulera i de så här 20 i 1 på natten.. De är nog förresten skumt att spekulera i de när som helst på dan.. Men jag är SKUM! =P


Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback