2:a december och första advent

Idag är det söndag, och därmed första advent. Mysigt! Ska bli lite så där lagom mys att tända första ljuset och äta en och annan pepparkaka. Eller inte? Kan inte säga att jag bryr mig lika mycket om det första ljuset längre, visst är det mysigt, men det har inte samma betydelse som förr. Men ingen får tända alla ljus på samma gång, där går gränsen. Känner jag nu i alla fall. Men jag vette fasiken om jag skulle vråla så mycket om nu någon gjorde det.
Ljus i övrigt är väldigt trevligt. Det blir en sån där myspys känsla som ingen kan gå miste om.
image97
Men.

Jag ska jobba idag, börjar om ett tag så jag hinner inte sitta här och drömma inte. Måste käka frukost och fixa mig och bums iväg!
Men tänkte i alla fall gå och se fyrverkerierna klockan 16.30 vid botaniska. Det ska bli mys. =)
Synd att inte du är här bara.


Väldigt mycket mys här. Undra om det finns i det svenska lexikonet?

Over and out.

Kommentarer
Postat av: E

Sv: Haha okej vad trevligt :) Julmat är gott ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback