En søndags kvæll

Hittade en låt som jag inte hørt/lyssnat på på længe.. Sång Till Frihet av Bjørn Afzelius.
Den ær så fin!
Och nu sitter jag o lyssnar på den i mina hørlurar och mitt hjærta ligger i soffan brevid utslagen efter alltfør mycket jobb med hans badrum. Tycker verkligen synd om honom, men de blir också vældigt fint! =) Ær så stolt øver dig R!
Hur som helst så får en del i texten mig att tænka på honom och le. Tittar dit lite då och då men han ser inte de, de ær nåt spænnande på tv, en gammal film med en del kænda skådespelare som tex Richard Gere, bara att de ær hemskt unga.
Ne nu kom jag ju bort mig, de var låten de handla om, lyssna på den, den ær så fiiin!

Här är låt texten:

Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän.
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod
och mina lungor,
mina ögon,
mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn.
Vänskapen är din stolta moder.
Rättvisan är din broder.
Freden är din syster.
Kampen är din fader.
Framtiden ditt ansvar.

PUSS & God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback