Ett meget speciellt inlägg

När jag ändå skrev lite om Lennon så lyssnade jag självklart lite extra på låten. Den är ju så sjukt bra. Men kom o tänka på en sak, Imagine all the people, living for today- for one day tänkte då jag. 
Tänk om det var så, att man fick leva endast 1 dag, man hade möjlighet att göra vad som helst. Men vad skulle man göra? Dedikera sin dag till att hjälpa dem som behöver o somna in med gott samvete? Lr leva sitt ego full ut o göra precis vad man vill? Jag vet inte vad jag skulle göra, någon kombination antar jag, men om det bara var en dag man fick leva, skulle man ju faktiskt kunna mata en svältande baby med mjölkersättning? Och ge den den all ömhet och kärlek man hann med? Det hade ju i alla fall vart det bästa. Båda skulle vinna på det. För vad är meningen att spendera ens enda dag i livet  med o typ åka snowboard? Shoppa? Dansa? Ja göra de man gillar..
Ne jag skulle välja babyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback